Google Website Translator Gadget

dissabte, 17 de desembre del 2016

Puig de Sabastida, pla d'Aiats i Cabrera

Santuari de Cabrera
Volíem arribar al Pla d’Aiats i Cabrera pel Puig de Sabastida des de Cantonigrós (Osona). Ens vam inspirar en l’itinerari de wikiloc id 11635680, molt ben explicat, però el volíem fer més senzill tècnicament i més curt. Vam aconseguir escurçar el temps eliminant dificultats, però el quilometratge segueix sent llarg.

Ermita de Sant Gil i casa de Comajoan sota els congles d'Aiats
Des de Cantonigrós es passen algunes masies convertides en cases rurals, molt maca la casa de Comajoan amb l’ermita de Sant Gil annexa. Resseguim per sota els cingles d’Aiats que anem voltant en sentit contrari a les agulles dels rellotge fins un pla o coll de Siols. D’aquí s’enfila la pujada al Puig de Sabastida, molt dreta. Es veu la muntanya de Cabrera i bones vistes de la Garrotxa. Des del cim es baixa una mica fins al coll Sabastida, i s’enfila la pujada al Pla d’Aiats. Hi ha algun pas que requereix cura en aquestes pujades bastant dretes.

Pla d'Aiats i Cabrera des de Siols
S’arriba al mirador amb l’estelada del Pla d’Aiats on les vistes són impressionants sobre les Guilleries i la plana de Vic. Les boires cobreixen la plana i els embassaments de Sau i Susqueda. Es travessa tot el pla d’Aiats, es baixa al coll de Cabrera o Bram. Des d’aquí pugem a Cabrera per les escales. Es torna a gaudir de bones vistes, ara cap a l’altre costat, Puigsacalm, Bellmunt, Rasos de Peguera i Ensija...la plana segueix emboirada i el cel també s’està tapant.

Bones vistes a la Garrotxa

Des del Pa d'Aiats

Agullola de Rupit des del Pla d'Aiats

Bellmunt des de Cabrera
Baixem de Cabrera pel camí de les Marrades i al collet seguim pel camí cap a Sant Julià sense arribar-hi ben bé. Cal anar a passar per la sequoia, travessar un torrentet i per una bonica roureda buscar el camí de marques blaves que porta a Cantonigrós. Al primer intent no l’hem trobat perquè hi ha altres camins semblants, però és fàcil. El track ja està depurat.

Puigsacalm des de Cabrera

A mà dreta al fons el Puig Sabastida

Des del santuari de Cabrera

Tan sols queda no perdre aquest camí, que va resseguint per sota els cingles de Cabrera primer, l’Agullola de la Tuta després, i gira al revés que les agulles del rellotge per completar la volta. Es passa per la bonica masia de Caselles i per una pista s’arriba al pont de la Rotllada i a Cantonigrós.

Prats de Sant Julià amb la sequoia a mà esquerra

La sequoia per on s'ha de passar

Caselles

És una volta molt llarga però interessant per la varietat. Paisatges macos, vistes, algun pas tècnic, varietat d’arbres, una ruta molt recomanable per qui estigui mínimament entrenat.