Google Website Translator Gadget

Sobre cookies

dilluns, 18 d’abril del 2016

Barranc d'Enseu, de Gerri de la Sal a Baen

Es comença el recorregut creuant el pont romànic de Gerri de la Sal i anant en direcció al monestir. Una indicació de Passejada d’Enseu porta per un costat de torrent on hi ha una recreació de rapinyaires i plafons explicatius de l’aufrany, l’àguila daurada, el trencalòs, el voltor negre i el voltor comú. Per l’altre costat hi ha un altre camí que passa pel planter de Gerri. S’ajunten els dos camins molt aviat. Es segueix amunt i es comencen a veure els petits murs que es van construir per frenar les avingudes d’aigua del torrent, que antigament ja havia fet malbé les salines d’aquest costat de la Noguera.

Església d'Enseu
És època de lliris, se'n veuen molts al Pallars aquests dies

S’arriba a Enseu, un poble molt petit en que no hi veiem ningú. Cal prestar atenció al camí ja que n’hi ha d’altres de marcats amb pintura groga estil Pallars, cal seguir la direcció de la vall. El camí va pujant entre alzines, roures i nogueres fins que es veu el riu al fons d’un engorjat. És un tram molt espectacular. A continuació es veu una cascada d’alçada considerable amb un mur a manera de petita resclosa de protecció.
Impressionant salt d'aigua

Nogueres a la part superior de la cascada
Pedres bicolors
Una mica més enllà una marca de pas barrat pintada recentment ens impedeix seguir pel torrent principal i ens porta per un camí que fa més volta, probablement més segur, per una valleta secundària. Quan es torna a ajuntar amb el camí antic,  es veu la casa del Pui i de seguida s’arriba a Baen. Durant tot el camí els núvols amenaçaven pluja i un cop al poble també, així que després de menjar una mica refem les nostres passes cap avall.

Vista des de Baen cap a Collegats
Baen
 Pel camí hem vist Pujol, poble molt prop de Collegats, que hi vam estar fa poc a la volta de Peramea a Montcortès. Un cop a Baen les vistes són bones cap a les muntanyes de sobre Collegats. I en arribar a Gerri altre cop es té una visió del monestir diferent de l’habitual.

Monestir de Gerri de la Sal
Una excursió curta amb punts d’interès.