Google Website Translator Gadget

Sobre cookies

diumenge, 30 de desembre del 2012

Fonts del Montseny: Matagalls per la Rupitosa

Hem pujat al Matagalls, un dels grans miradors de Catalunya amb vistes a 360 º. Em sorprén la quantitat de fonts actives que té, així que avui volíem fer una ruta circular de fonts del costat de Viladrau. Hem sortit del coll de Bordoriol i hem pujat per les fonts dels Llops i la Rupitosa.

Font Rupitosa

No és una pujada gens directa, es fa volta planejant per les fagedes del costat de Viladrau fins que s’agafa un camí que puja de cop i ens porta a una zona de pedres per sota el Turó Gros d’en Pujol. Es voreja aquest i cap al Turó del Mig on s’acaben les fagedes i ja es veu la creu del Matagalls. Hem passat per la font del Cims i cap al Matagalls, on sempre hi ha molta gent i acostuma a fer vent, com és el cas.

Cingles de Cabrera i Viladrau sempre sota nostre

Globus per damunt la boira a la plana de Vic

La part de pedres de la pujada

S'ha acabat la pujada forta

Ja es veu la creu del Matagalls

Matagalls
Per completar la volta hem baixat per coll Pregon, ens hem arribat a la seva font, i a coll Pregon altra cop hem seguit direcció Viladrau. Més avall hi ha la font dels Mosquits. Nosaltres hi hem anat fent volta per la pista, però es pot baixar directament. Dels Mosquits pel coll Sabènia hem tornat al coll de Bordoriol.

Font de coll Pregon

Coll Pregon

Antic pou de gel

Font dels Mosquits

Una ruta més per les fonts del Montseny: fonts que ragen, amb història, a totes hi ha plaques amb noms, poesies, i estan arreglades.