Google Website Translator Gadget

Sobre cookies

diumenge, 4 de gener del 2015

D’Espot a Son per Fogueruix i el refugi del Pla de la Font




La visió del coll de Fogueruix des d’Espot és molt potent, espectacular, i tempta a pujar-hi. Aprofitant que aquest any hi ha molt poca neu m’he decidit, amunt. Havia fet el camí un parell de cops abans i sempre dic que no hi tornaré, és un camí  que sembla fet per aprofitar la connexió del refugi Pla de la Font amb altres refugis del Parc, però per aquest motiu fa una volta excessiva si es surt d’Espot. Apart del traçat, puja de manera que no sempre es pot considerar un camí, la muntanya s’encarrega de desfer-lo. 

L’atractiu és que vas assaborint la vista a mesura que guanyes alçada. Hi ha una mica de neu que no seria gens problemàtica sinó fos perquè en alguns punts coincideix amb el màxim estimball possible, pel que cal anar amb cura. A l’ampli embut  final hi ha més neu i segueixo escrupolosament les petjades d’un altre que ha passat abans que jo.

El Pui de Linya a mitja pujada

L'ampli embut final, a sota Espot i al fons les pistes d'esquí i l'Orri
 
El tram final cap al coll de Fogueruix venint d'Espot

Al coll no hi neu, i ens regala impressionants vistes a tot arreu: Cadí, Port del Compte, Pic de l’Orri, pistes d’esquí d’Espot, Pui de Linya, Encantats, la carena des del Pinetó fins al Pui de la Bonaigua, les muntanyes entre Aran i la vall d’Isil, i les que tanquen el Pallars pel nord, amb els ports d’Aulà i Salau. 
La vista de les muntanyes araneses i nord pallareses
Ja que no he quedat gaire content de l'itinerari de pujada (molt gel a la part de baix, propera a Espot) baixo per l’altre costat. Una mica de neu ventada i estic al refugi del Pla de la Font. Baixo cap als plans, la neu està perfecta, dura i ràpida, així que en poca estona travesso el bosc, segueixo el torrent amb zones més gelades i em desvio cap a les Planes de Son seguint traces de raquetes. M'he divertit baixant. 
 
El torrent en versió hivern

Arribant a les Planes de Son amb la impressionant vista de les muntanyes de la vall d'Unarre

Arribo al preciós poble de Son

A Son amb la fantàstica visió de la Roca Blanca i Teso

He demanat que em vinguin a recollir però hem fallat l’horari, baixo a Son i m’espero força estona.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada