Google Website Translator Gadget

Sobre cookies

dilluns, 11 de maig del 2015

Els graus de La Morera del Montsant

Havíem caminat pel costat d’Ulldemolins de la serra del Montsant, pujant a la Serra Major i assaborint els racons de Fraguerau i les netes aigües d’aquell vessant. Ara volíem veure l’altre costat d’aquest Parc Natural de la Serra de Montsant, els graus que des de La Morera del Montsant es veuen espectaculars. Volíem pujar pel Grau dels Barrots i, per allargar l’excursió, retornar a La Morera per l’altre extrem de la serra baixant pel grau de Salforés.  Buscant per wikiloc vaig trobar la l ruta ideal passant pel Clot de Cirer.

La Morera del Montsant, punt de partida i arribada
La sortida de La Morera cap al Grau dels Barrots és bastant directa, puja de cop per un camí de còdols per ambientar-nos en el que serà una constant de l’excursió. Quan s’arriba a la desviació al grau dels Barrots costa de creure que en aquell forat al mig de la roques hi hagi un camí. Doncs sí, quasi en la foscor, es veuen uns “barrots” clavats a la paret que permeten salvar el primer obstacle. Es segueix passant per sota i per sobre de rocs gegants, caminant ajupit per no tocar al sostre de la roca en altres llocs, i a base de giragonses es va pujant per l’interior de la muntanya fins a un replà mirador.

Per aquí es fica el camí per superar el Grau dels Barrots

Camí del grau dels Barrots

A continuació el camí és més exterior, algun pas molt estret amb cable per agafar-se, altres llocs que amb pluja o gel preferiria no haver-hi de passar. Es troba el mirador del Priorat  i quasi som dalt. Un grau molt divertit i un mèrit innegable per la persona que, ves a saber quan, va trobar aquesta intricada ruta, té el seu mèrit!

A mesura que pugem la vista és impressionant:La Morera i el Priorat

A dalt el paisatge canvia, molt sec, ventós, i amb unes vistes formidables. Quasi amb la mateixa mirada veus el mar i el Pirineu nevat . En dies clars de l’hivern s’ha de veure molt bé!
Un cop dalt la Serra de Montsant

El paisatge canvia

Les roques de Fraguerau i al fons el Pirineu d'Aragó

Pi d'en Cugat
Ens dirigim cap al Piló dels Senyalets i més enllà es troba el Pi d'en Cugat, arbre catalogat. Seguint el track baixem al Clot del Cirer, un oasi de frescor, humitat i verdor en un dia molt calorós. Un lloc curiós, amb dos grans nogueres, una font - abeurador  amb l’aigua que regalima de les roques i ombra. Però per mantenir el nivell de tota l’excursió, per arribar o sortir del clot, una roca rodoneta ens fa posar-hi atenció. Una marca vermella ens diu per on atacar-la.
Clot del Cirer, un punt d'humitat i bellesa al mig del Montsant

Clot del Cirer, preciós en primavera
Ja tan sols queda anar a buscar l’extrem de la Serra per baixar pel grau de Salforés. Aquest tampoc és senzill del tot, ja que hi ha un pas que no si fos pel cable ho tindríem molt difícil. Després ja es veu altre cop La Morera del Montsant, però pel costat oposat al que hem sortit. I així entre camps de vinya i petites parets de pedra seca arribem altre cop al parking de La Morera.

Tornem a veure La Morera

Grau de Salforés: sense cable seria complicat