Google Website Translator Gadget

Sobre cookies

dimecres, 11 d’agost del 2021

Penyes Altes de Moixeró

El Moixeró (al Parc Natural del Cadí Moixeró) pel costat Cerdanya és una excursió molt agradable i fàcil, ja que s’arriba en vehicle fins molt amunt, 1700 metres. S’agafa la pista que puja des de Riu de Cerdanya passant pel refugi del Serrat de les Esposes i en direcció al Coll de Pendís. La pista està tancada poc abans del citat coll i es on deixa el vehicle (uns 11 km de pista).

Pedraforca i extrem de la serra del Cadí

Des del cim de Penyes Altes cap al Berguedà

Les Penyes Altes de Moixeró és una excursió més completa, més desnivell, algun km més i un parell de grimpadetes. Per la resta l’itinerari circular és el mateix. Tot just passar la barrera que tanca la pista per vehicles s’agafa una pista a mà esquerra que puja cap al coll de la Trapa, més endavant fa una volta per la obaga fins a un collet on ja veiem el panorama de l’excursió.

1a grimpadeta

Vistes a Pedraforca i Cadí

2a grimpadeta

Es segueix planejant fins al coll del Moixeró, lloc de moltes vaques, on es troba el GR 150-1. Aquí es veu ja el costat Berguedà. Si es va a penyes Altes es segueix els camins molt marcats al mig dels prats més inferiors. Per contra si es va al Moixeró s’agafen els camins que van pujant cap al cim del Moixeró sense cap pèrdua possible.

Nosaltres anem primer al Penyes Altes, així que seguim creuant tots els prats resseguint la corbatura de la muntanya i passant alguns collets fins que s’entra al bosc. Aquí el camí comença a enfilar-se, alguns finestres al bosc permeten veure les impressionants canals que cauen cap al Berguedá. Per arribar al cim es passa abans pel Coll Raset i un parell de grimpadetes fàcils, una amb cordes de suport.

Un cop al cim la vista és impressionant, com correspon a una muntanya fora de la línia principal. Es veuen totes les muntanyes de la Cerdanya, l’Orri i Salòria, sembla veure’s la gelera de la Maladeta, la Tossa i Puigllançada, al fons el pla d’Aiats, el Montseny i Montserrat. Més a prop el Sobrepuny, Bagà i Guardiola, el pantà de la Baells, i cap a la serra d’Ensija, Pedraforca, Cadí…

Moixeró baixant de Penyes Altes

Penyes Altes des de Moixeró

Es retorna pel mateix camí fins als extensos prats on veiem el Moixeró, allà ja es pot començar a pujar directament al cim. Les vistes del Moixeró són similars amb millor visió del Cadí i les cingleres del Berguedà. Es retorna al coll del Moixeró, el de les vaques, i allà per completar l’excursió es pot seguir el GR fins al coll de Pendís, per una petita serra primer en pujada i després baixant fins al coll. Un cop a Pendís només queda seguir la pista fins a trobar el vehicle.

Excursió de prats

És una excursió variada, de no massa desnivell ni quilometratge, i molt maca de paisatges, poques vegades es camina tanta estona per prats.