Google Website Translator Gadget

Sobre cookies

dimecres, 11 d’agost del 2021

Volta al Comabona des de Prat d'Aguiló

Dins el Parc Natural del Cadí Moixeró anem a Prat d'Aguiló, al vessant nord de la serra del Cadí. Es surt del refugi de Prat d'Aguiló en direcció al Pas dels Gosolans. Un cop en aquest pas es veu la immensitat de la serra del Cadí per sobre de les canals, una visió curiosa pel contrast amb el que s'està acostumat a percebre com a Cadí. Es va a cercar el cim del Comabona entre prats. Veiem un gran ramat d'isards suficientment lluny. La boira que ve del Berguedà ens impedeix veure res de la vista cap a aquest costat. Un cop al cim del Comabona es veu el refugi molt petit.

Visió des del refugi de Prat d'Aguiló

Baixem del cim anant a trobar un camí, el GR-150-1, en direcció al coll de Tancalaporta. El seguim passant pel coll dels Terrers. Un cop al Tancalaporta i seguint sense veure res del costat Berguedà, es va en direcció al Pas del Bou, per un camí una mica delicat, per la pedra suelta. Més endavant es comença a girar cap al nord i després cap a l'oest, gaudint de les muralles de pedra i canals del Cadí. Es va baixant cap a Prat Rodó i Pla de les Creus.

Refugi de Prat d'Aguiló

Serra del Cadí

Pas dels Gosolans

Cim del Comabona

És una zona amb valls profundes, així que per tornar al Prat d'Aguiló toca fer alguna pujada. Entre boscos i pas dels torrents que baixen de les canals es gaudeix de l'espectacle de les roques del Cadí, i s'arriba al refugi per un camí idíl·lic entre prats de pastura.