Google Website Translator Gadget

Sobre cookies

dimarts, 17 de juliol del 2012

Excursió amb vistes per la part alta d’Espot

Hem tornat a pujar a Campo i gaudir de les immillorables vistes panoràmiques de la zona. Des de l’estació d’esquí d’Espot es pot guanyar una mica d’alçada per pistes forestals fins un encreuament a 1800 metres, on la pista principal segueix amunt cap al coll de la Creu de l’Eixol amb unes vistes sobre la part alta de l’estació d’esquí. L’altra pista porta cap  a Campo. En aquesta zona fa anys s’hi havia traçat un circuit d’esquí de fons, ara encara en resten els panells indicadors. Un encreuament més cap a l’esquerra ens porta a Campo, un espai a quasi 2000 metres de prats i pi negre amb bones vistes. És dels llocs que val la pena.

Fem cas a la recomanació de la guia “Raquetes pel Pallars Sobirà” de Xavi Gros i Luisa Capilla i seguim cap al pic Rossell, un cim entre pins. A continuació ens recomanen seguir la carena cap al Cap de la Socarrada. Això ja és més llarg i així anem pujant turonets o bonys de la carena boscosa fins que cap al final es veuen les millors vistes. El Cap de la Socarrada té 2266 metres i des d’aquí ja es veu molt aprop el coll de la Creu de l’Eixol. Aquest tram és espectacular amb vistes de 360 graus, es veuen muntanyes de l’Aran, França, Andorra, l’Alt Urgell, la Cerdanya i els dos Pallars.

Panoràmica de 360º tocant a la Creu de l'Eixol, al mig el Cap de la Socarrada

Pista cap a Escart des de la Creu de l'Eixol

Ja només ens falta baixar al coll de la Creu de l’Eixol i seguir per la pista fins a l’encreuament on tenim el cotxe. Però en arribar al coll trobem les marques dels camins vius, un dels quals baixa a Espot, llàstima que hem de recollir el cotxe! L’agafem un tros per estalviar la volta que dona la pista pel Clot de la Bassa, fins que el camí va cap a l’estació d’esquí i nosaltres hem de planejar cap a la dreta, així que tornem a agafar la pista fins a l’encreuament on hem deixat el vehicle.

Clot de la Bassa encerclat per Les Picardes, el Sudorn i la Pala d'Eixe

Part superior de l'estació d'esquí d'Espot

La volta seria  més elegant deixant el cotxe a l’estació d’esquí, així des de l’Eixol es baixaria pels camins vius fins a l’estació d’esquí, però el desnivell seria de 200 metres més.