Google Website Translator Gadget

Sobre cookies

dilluns, 27 de juliol del 2020

Pic dels Estanyons o de la Colilla des de Pollineres

Un cim molt senzill amb bones vistes. La ruta comença a l’àrea d’esbarjo de les Pollineres on s’hi arriba amb vehicle des de l’estació d’esquí de fons d’Aransa. La pista no està en massa bon estat, una alternativa és arribar per l’estació d’esquí de fons de Lles i la pista transversal que va de Cap de Rec a Pollineres.

Es surt de Pollineres pel camí cap als estanys de la Pera i sense arribar-hi es puja directament al refugi. Des del refugi es puja el turonet que tapa la vista cap al nordest. Un cop dalt es veu com un altiplà ondulat, verd en la seva majoria, que limita per l’esquerra per una cresta que ens separa d’Andorra i al fons una àmplia collada. Al fons, a l’esquerra d’aquesta pseudo collada, es troba el Pic dels Estanyons, que es veu una mica.

A l'esquerra de l'àmplia collada el Pic dels Estanyons

Tossal Bovinar

Estany i refugi de l'Illa i port de Vallcivera

L’itinerari és força lliure, hi ha alguna fita, però no té pèrdua. Pujar pel costat de la cresta pot tenir la seva gràcia per les vistes, ja que el vessant andorrà cau verticalment i és espectacular.

La Pica d'Estats a través de la cresta que separa d'Andorra

Baixant del Pic dels Estanyons, al fons a l'esquerra de l'àmplia collada

Al fons el Pic dels Estanyons i a mà dreta, a l'ombre el refugi dels Estanys de la Pera
Un com al cim la vista és enorme, tot i que la calitja no ens deixa gaudir-ne gaire. Al costat veiem el Tossal Bovinar, i més enllà la Tossa Plana de Lles. Més enllà el port de Vallcivera i tota la capçalera de la vall del Madriu, l’estany i refugi de l’Illa. Diuen que el segon nom d’aquest cim, Pic de la Colilla ve d’aquí, de la proximitat amb la zona de l’Illa. Es veuen també totes les muntanyes andorranes i a la llunyania el Carlit per un costat i les muntanyes del Pallars per l’altre. El Comapedrosa, Lavans, Medacorba, i no gaire lluny la Pica d’Estats. El Cadí i el Port del Compte desdibuixats per la calitja.

És recomanable en baixar seguir un petit tram pel costat de la cresta per veure la verticalitat del costat andorrà. Hi ha una fita “oficial” on des d’allà es veu el cim dels Estanyons amb aspecte més muntanyenc.

Pic de Monturull
Es baixa pel mateix itinerari. De cara al Pic de Monturull que es veu en tota la seva grandària i color. Per variar de tornada passem pels estanys de la Pera i cap a Pollineres.

Estany petit de la Pera
És una excursió curta, fàcil i si el dia acompanya, amb bones vistes.