Google Website Translator Gadget

dimecres, 1 de maig del 2019

Gorges del Segre i runes de la capella de Sant Feliu

La Cerdanya i les runes de la capella de Sant Feliu
Clàssica ruta per les gorges del Segre amb inici i final a Llo. Molt curta i amb excel.lents vistes, val la pena.
El Segre al costat de la pista per on es comença

Alguns salts d'aigua al costat del camí
Es deixa el cotxe a l’aparcament dels banys de Llo, i en direcció als banys es va seguint per una carretera a tocar del jove Segre. Es comença amb engorjat, després s’obre una mica la vall i es torna a engorjar. Tota l’estona es va veient el riu, amb petits salts d’aigua, algun de més gran, i el contrast amb les roques i alguna muntanya punxeguda proporcionen un paisatge maco.

Pont on ens desviem a l'esquerra i amunt
S’arriba a un pont en que si seguim recte es va al refugi de la Culasse, seguint la vall del Segre. Nosaltres hem de recular per una pista en direcció al Mas Patiràs, en pujada. El camí passa per sota la casa, molt ben situada en un lloc amb vistes cap als Puigmals, el final de la vall.
Mas Patiràs

L'alta vall del Segre, a mà esquerra el Mas Patiràs
El camí va pujant i quan comença a planejar la vista és impressionant, es van veient trossets de Cerdanya. Es comencen a veure les runes de la capella de Sant Feliu, una mica més enllà s’agafa el corriol que puja a les runes. Dalt d’una muntanya que impressiona més des de Llo, les runes només conserven un absis, la porta i una imatge damunt la porta però el lloc val la pena. Una fantàstica vista de quasi 360 graus. Des del Cadí fins als Perics i el coll de la Perxa, tots els pobles de l’alta Cerdanya, el forn i les instal·lacions solars experimentals, carreteres, impressionant!
Runes de la capella de Sant Feliu

Sallagosa en primer terme, més enllà Estavar, Llívia, Angustrina, Dorres, Ur ...

Una ferrata porta directament a les runes de l'ermita (es veu la pista grisa per on s'ha passat anteriorment)
Retornant a la pista que seguíem ara aquesta baixa en pendent molt pronunciat directament al poble de Llo. S’hi arriba pel castell i la torre de Llo, un a cada banda. Travessant el poble seguint amb el pronunciat desnivell s’arriba a església, famosa per les campanes “demoiselles”. Un cartell informatiu ens fa entrar al cementiri i observar la bellesa de la porta de l’església.
El Carlit, les centrals solars, Targasona, Egat, Font Romeu...

Església de Llo

Entrada de l'església de Llo, influències del monestir de Ripoll
Ja només queda seguir per la carretera fins l’aparcament inicial.

Una excursió fàcil, amb marques tota l’estona, desnivell suau i excel·lents vistes. I en acabar es pot anar a prendre un bany d’aigua calenta.