Google Website Translator Gadget

divendres, 26 d’agost del 2022

Els Perics, al Capcir

Els Perics

Hem seguit la ruta https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/puig-peric-i-petit-peric-per-lestany-de-la-balmeta-10408192  que sembla ser la clàssica, pujar al coll i des d’allà als dos cims. Des de la part de dalt de Els Angles (rue de la Piste Verte) surt una pista en no massa bon estat fins a un aparcament. D’allà surt un camí que ens porta a l’estany de la Balmeta, i rodejant l’estany i enfilant-nos s’arriba a la cabana de la Balmeta, punt de pas de molts itineraris en aquesta zona. Aquí es veu l’objectiu, els dos Perics. Amb més o ments traces de camins arribem a l’estany de la Llosa travessant uns petits bosquets d’arbres cremats fa uns anys. Seguim camí per la vall entre els dos Perics que ens va enfilant cap a un coll elevat. Des d’aquí el mateix camí es redreça força, en algun punt cal mantenir l’equilibri agafant-se amb les mans, en altres hi ha molta sorreta, però mai es perd el camí i s’arriba a dalt fàcilment.

Estany de la Balmeta

Puig Peric des de l'estany de la Llosa

Cresta al Puig Peric

Les vistes des del Peric són molt bones, hem vist fins a la Pica d’Estats i fins i tot diria que es veia la glacera de la Maladeta. Les muntanyes de l’Arieja, l’embassament de Puigbalador, la serra de Madres, Canigó i evidentment tota la Cerdanya

Petit Peric pujant al gran

Estanys de Camporrells

Estany Blau i molt més des del Puig Peric

Hem baixat pel mateix lloc que la pujada i hem seguit el camí al Petit Peric, cap dificultat. Vistes una mica diferents, els estanys de Camporrells es veien millor al coll, i es veu clarament el camí de baixada alineat amb els estanys per on passarem en direcció a la cabana de la Balmeta. La baixada del Petit Peric no té res d’especial, camí entre pedreta solta.

Camí al Puig Peric des del Petit Peric

Llac de la Bollosa i estany de la Llosa des del Petit Peric

Passem un primer estanyet petit i totalment sec, i després el de l'Herba i de l’Ànec i ens dirigim pel camí a través dels prats de pastura cap a la cabana de la Balmeta. D’allà per l’estany del mateix nom cap a on hem començat l’excursió.

Estany de l'Herba

Una excursió maca als cims més emblemàtics del Capcir amb molt bones vistes.