Google Website Translator Gadget

Sobre cookies

dilluns, 29 d’agost del 2022

De Clot del Moro a les fonts del Llobregat

Havíem de fer aquesta ruta https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/190824-pas-de-los-sant-vicenc-de-rus-salt-den-guillem-fonts-del-llobregat-i-font-del-sofre-dels-del-73149913 amb el GREC (Grup Excursionista de Cerdanya) però les últimes pluges i haver de creuar a gual el Llobregat en una excursió col.lectiva han impedit fer la circular que s’hi proposa i hem tornat pel mateix camí.

Pas de l'Ós

És una manera d’anar a les Fonts del Llobregat amb un recorregut espectacular, pràcticament tota l’estona a tocar del riu i amb ombra generosa.

Es surt del trencall al Clot del Moro, Museu del Ciment, a la carretera de La Pobla de Lillet a Castellar de n’Hug, on hi ha un aparcament per uns quants vehicles. Des d’aquest lloc es camina un moment carretera amunt i s’agafa un camí a mà dreta que va a trobar el riu. El camí va per un engorjat que s’anomena el Pas de l’Ós. Aquest primer tram de l’itinerari és el que té més dificultat tècnica, una passera sobre troncs, algun punt on cal agafar-se a les pedres, un tram de camí que comença a esllavissar-se, però res de l’altre món pels avesats a anar a la muntanya.

Es van veient petits salts d’aigua sempre rodejats de bosc i es va avançant Llobregat amunt. S’arriba a una granja, es travessa el riu i al cap de poc ja es troba l’ermita de Sant Vicenç de Rus. És romànica del segle XI-XII i diuen que té importants pintures a l'interior, que no veiem perquè està tancada.
Sant Vicenç de Rus

Per darrera l’església hi ha un camí que va cap al riu, seguim la tònica de pujades i baixades travessant el riu de tant en tant fins que s’arriba a la carretera de Castellar de n’Hug, la travessem i es troba el complex turístic que s’ha creat a l’entorn de les fonts del Llobregat. Ara anem carretera amunt passant davant d’hotels i restaurants, fins que s’acaba i uns rètols ens informen de les diverses fonts del Llobregat. Un itinerari per fer a peu permet veure aquests salts d’aigua de naixement del Llobregat. És espectacular i surt molta aigua. Cal dir però que aquest final d’estiu ha estat plovent molt per aquesta zona.

Fonts del Llobregat

De tornada ens arribem a la font del Sofre, poca aigua, i uns gorgs que no mereix massa la baixada i pujada que pertoca fer per veure-ho.

Tal com hem dit abans tornem pel mateix camí per evitar problemes (avui som molts), gaudint un cop més dels diversos salts d’aigua que ens regala l’itinerari.