Google Website Translator Gadget

divendres, 19 de juliol del 2019

Estanys entre el coll del Pam i la Bollosa

Estany de la Pradella
Volíem provar una manera diferent d’arribar al llac de la Bollosa, entre l'alta Cerdanya i el Capcir, i vam trobar qui hi anava des de Coll del Pam, un punt base de l’estació d’esquí de Font Romeu. Així que hem aparcat en aquest coll i hem començat l’excursió.

D’entrada no pinta gaire bé, passem per sota de telecadires i la baixada és forta, pensem que en tornar acabarem l’excursió pujant, cosa que mai m’ha agradat. Després s’entra al bosc i si bé es segueix baixant és més maco. Quan es torna pla es troba l’encreuament cap al Pla dels Avellans i el Pla de Barres, l’aparcament on s’agafa el bus a l’estiu per pujar a la Bollosa. Es torna a pujar i ja es troba l’estany de la Pradella, molt maco i que també veurem en tornar.
Estany Negre

Estany Llarg
Sortint de l'estany Llarg
Hi han indicacions de la ruta dels llacs dels Esquits i la seguim. El camí va en direcció a la vall del Tet i es troba primer l’estany Negre, gran, rodejat de pins, tranquil. Les indicacions porten cap a l’estany Llarg. Hem baixat lleugerament per arribar al Negre i ara toca pujar per anar al següent. Algunes pedres compliquen el camí però es va vorejant l’estany. El següent és el Recó, es baixa lleugerament perquè hem passat un collet i es veu un gran estany però ple d’herbei, com si fos un gran aiguamoll. Ja es veu de lluny la presa de la Bollosa i un encreuament ens porta a la carretera per acabar la volta. Preferim seguir a mà esquerra vorejant un altre estany sec o amb aiguamolls cap als plans de sota la presa.
Plans de sota la presa. L'aigua baixava blanca
Hotel i presa de la Bollosa

Aquí es pot anar a buscar el camí que va de la Bollosa a l’estany de la Pradella, un camí recte pels plans i en lleuger descens. Es troba el desviament que va per la vall d’Angostrina, seguint el riu del mateix nom, i una mica més enllà ja hi ha l’estany de la Pradella, que amb la llum de tarda i els núvols està espectacular. Ara sí que ja es retorna pel mateix camí fins a Coll de Pam.

Estany de la Pradella
Una excursió amb molt de pujar i baixar, amb uns estanys molt típics rodejats de pins i amagats entre muntanyetes, tranquils i macos. Contrasten amb la zona de la Bollosa, molt més oberta i plana. La part negativa sortir d’una estació d’esquí en fort desnivell.

Problemes tècnics impedeixen posar el track, però seria quasi aquest.