Google Website Translator Gadget

Sobre cookies

dissabte, 6 de maig del 2023

Sant Aniol de Finestres - Pont del Diable - les Medes -Tres Creus - La Finestrica

Avui hem anat cap a la vall de Llémena, una Garrotxa mig lligada al Gironès i que no hi havia estat mai. Hem seguit la ruta de Jep Boix https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/sant-aniol-de-finestres-pont-del-diable-sant-joan-de-les-medes-tres-creus744m-roca-del-migdia-la-fi-60661712 molt ben detallada, però que requereix l’ús del GPS de manera quasi obligatoria per la multitud de camins i variants que hi ha. Tot i això hem hagut de recular més d’un cop.

Sant Aniol de Finestres

Riera seca

Balma dels Trabucaires

Es surt del poblet de Sant Aniol de Finestres, a l’entrada del poble hi ha un petit aparcament a mà esquerra. Es segueix la riera de Llémena per camins amplis fins que es baixa cap a creuar-la a la zona del Clot dels Llims. Ja per corriols s’arriba a la gran balma dels Trabucaires i a la font dels Socals. Tota aquesta zona està sense aigua, una llàstima. Seguim els indicadors que porten cap a Les Medes i ens enfilem amb fort pendent pel costat del Torrent de les Medes. Un cop dalt no es fa cas dels indicadors a Les Medes i per una pista paral.lela anem cap al pont del Diable, un parell de blocs de pedra que podrien fer de pont…El torrent segueix sec.

Font dels Socals

Al fons la serra de Finestres

Pont del Diable

La riera

Caminant per la riera

Es segueix per la riera amunt un tros (atenció si plou, podria ser perillós), anem esquivant petits gorgs i contemplant les parets per on baixa la riera  fins agafar un corriol a mà esquerra, visible sense dificultat. Ara es van empalmant camins i pistes a través del bosc fins a sortir a camp obert, uns prats no cultivats, que són la zona de Les Medes. Veiem restes d’edificacions però no aconseguim trobar l’ermita de Sant Joan de les Medes, segurament ens hem passat i no hem reculat. Els voltants de les restes de cases estan molt embardissats. L’entorn és maco i pels prats amunt anem a trobar la pista que va a Puig Rodó.

Les Medes

El Far i Les Planes d'Hostoles

Tres Creus

A partir d’aquí canvia el paisatge, ara es tenen bones vistes cap a la zona del Far, les Planes d’Hostoles i la vall de Cogolls. Es segueix la carena anant baixant i cal estar atents a una fita que indica un camí a mà esquerra, es segueix baixant. Ara es va cap al Puig del Moro i seguint per camins, vigilant sempre de prendre l’adequat, cap a Les Tres Creus, curiós puig amb tres creus amb instal.lació d’uns focus, suposo que perque es vegi de nit des de baix els pobles. Les vistes fantàstiques.

La Finestrica

Ara deixem aquesta carena de cims per anar cap al Roc del Migdia, un petit desviament d’anar i tornar ens permet veure el final de l’excursió. Es veu el poble de Sant Aniol i el desnivell que ens queda per baixar, així com una protuberancia rocosa que després veurem que és La Finestrica.  Baixem pels cingles d’en Font, al començament de manera brutal (potser és millor fer la ruta al revés), no és el típic camí que passa la cinglera elegantment. Després s’arriba a la Finestrica, uns rocs que surten de les parets i deixen un forat, un lloc curiós. El camí es suavitza, baixa més normal i es va apropant al poble. Cal seguir atent als desviaments i encertar sempre el correcte. Al final es troba un camí asfaltat i algunes cases que ens apropen fins a sant Aniol

Cingles d'en Font

Camí de baixada del cingle

Una ruta interessant en que cal posar atenció per la multitud de desviaments que ens trobem.