Google Website Translator Gadget

dilluns, 24 d’agost del 2015

Coth de Baretges i Pic d’Aubàs des de Portillon, a l’Aran

Àmplia collada de Baretges

Si voleu gaudir d’unes magnífiques vistes dels cims més importants entre Aragó i l’Alta Garona, a França, pugeu al Coth de Baretges, a l'Aran, val la pena. Aparqueu a la primera corba sota el Portillon de Bossost i allà comença una pista que sembla acceptable per turismes normals (nosaltres hem pujat a peu des de baix per un camí que es veu cuidat de fa molt poc) amb el que us estalvieu uns 400 metres. Des de l’aparcament a la Cabana deth Cap deth Bosc fins al Coth de Baretges hi teniu 100 metres de desnivell, que us asseguro valen l’esforç.

El camí que puja pel bosc des del Portillon

Collada de Baretges

Pujant al Pic d'Aubàs

Un cop sou a l’ampli coll de Baretges la vista s’en va cap a Maladetes, al coll de Toro i la vall de l’Artiga de Lin, cap al Salvaguardia, Perdiguero i cims veïns, i les valls de Lys, d'Oo,... que en baixen pel costat francès:

Al mig ja es veu Superbagnères

Bossost, carretera a França i la del Portillon

Des del Pic d'Aubàs

Des del coll es veuen dos cims inofensius a banda i banda. Hem anat cap al Pic d’Aubàs, 300 metres més de desnivell. Lògicament la vista encara és més àmplia, de 360 graus! L’estació de Superbagnères es veu allà baix, més a la dreta veiem Bossost i Les, enfilat a la muntanya Canejan, més a la dreta deuen ser els dos Arres, cap amunt el Montlude. Al fons les muntanyes entre el Couserans i l’Aran, la zona de Baqueira, ... més enllà les muntanyes del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, és veu especialment el Montardo, i diria que el Pa de Sucre. I si seguim girant no distingeixo quines són les muntanyes a l’esquerra de l’Aneto i Maladeta, però aquestes es veuen molt bé. Després els gegants de la zona, Perdiguero, Gourgs Blancs, potser Bachimala, i molt lluny es veu un massís que no sé si pot ser el Vignemale. Impressionant!

Collada de Baretges

La vista de Maladeta i zona Perdiguero

Si us agraden les muntanyes i les vistes, pugeu a Baretges!

1. hola, encantado de poder visitar su blog, veo un gran potencial para trabajar en el mundo de los blogs. Su atención a los detalles de los detalles de diseño y el contenido de su escrito. No puedo decir nada, me sorprendió que